Mätning av grönytor på Kungsholmen
Kungsholmens stadsdelsnämnd ska behandla ett förslag från Centerpartiet om att mäta grönytor på Kungsholmen på ett mer detaljerat sätt. Centerpartiet vill att förvaltningen undersöker möjligheten att införa nya indikatorer för att mäta invånarnas tillgång till grönytor, inklusive takytor, samt kvaliteten på småskaliga grönytor. Stadsdelsförvaltningen ser positivt på att vidareutveckla uppföljningen av grönytorna, men menar att utvecklingen av dessa indikatorer främst ligger inom miljöförvaltningens pågående uppdrag.
Denna sammanfattning baseras på mötets kallelse. Vi uppdaterar när protokollet publiceras.
Originalhandlingen finns på
meetingspublic.stockholm.se.