Fastighetsnämndens ekonomi och budget för 2026
Fastighetsnämnden godkände kontorets första tertialrapport för 2026, som rapporterar om den ekonomiska utvecklingen. Nämnden godkände också en budgetjustering på 2,0 miljoner kronor för ökade kostnader. Ledamöterna från Moderaterna och Liberalerna reserverade sig mot beslutet och föreslog bland annat att kontoret skulle redovisa en åtgärdsplan för tomma lokaler och ej aktiverbara utgifter i nästa rapport.
Detta ärende har uppdaterats med information från protokollet för mötet den 2026-05-26.
Originalhandlingen finns på
meetingspublic.stockholm.se.